ניווט: עמוד הבית » הסכנה של הונאות בעזרת בינה מלאכותית ברשת – בועז פמסון מסביר כיצד להתגונן מפניהן
בועז פמסון שימוש לרעה בבינה מלאכותית

הסכנה של הונאות בעזרת בינה מלאכותית ברשת – בועז פמסון מסביר כיצד להתגונן מפניהן

Rate this post

בינה המלאכותית מביאה מבשרת מהפיכה הנוגעת בכל תחום הנוגע לחיינו. אין תחום בו לא נוגעת אליו ה-Ai, בין אם זה כלכללה, סביבה, רפואה וחברה. בועז פמסון מסביר אבל כי לא כל השימושים של הבינה המלאכותית מיטבות עמנו ויש אנשים המנצלים את כוחה של הטכנולוגיה לרעה בדמות האקרים שעושים שימוש בבינה מלאכותית על מנת לבצע פעולות זדוניות והונאות ברשת.

דוגמה להונאה שכזו היא בישראל, בה אנשים מקבלים שיחות ממספרים לא מזוהים ושם מדבר מי שנשמע כמו קרוב משפחה שאומר שקרה מקרה חירום והוא צריך כסף. מדובר בהונאת בינה מלאכותית שיכולה לחקות קולות אנושיים בדיוק כמעט מוחלט ושניתן בעזרתה להטעות הרבה אנשים, שכנראה לא יחשדו אם ישמעו את קרוב משפחה בקולו בטלפון. 

לבועז פמסון יש שלוש עצות כיצד לא ליפול במלכודות שכאלו: הראשונה היא להיות זהירים ולא לשתף מידע  כמו סיסמאות או מספרי כרטיס אשראי, בטח שלא להודעות או דואר אלקטרוני לא מוכרים. התעלם מבקשות מרובות לספק את אותו המידע, כל חשש קטן הוא חשש גדול. השנייה היא להיות זהירים עם הודעות בהן  מעורבות בינה מלאכותית. אם אתם מקבלים הודעות מוזרות שמבקשת ממך לבצע פעולות מסוימות (כמו להכניס את פרטי האשראי שלך), היו זהירים ובדקו טוב אם ההודעה היא אמיתית. והשלישית היא לדווח אם אתם חושבים שניסו להונות אותך באמצעות בינה מלאכותית, לגורמים המתאימים, כמו חברת האשראי או השירות המתאים ברשויות הרלוונטיות.

ניווט פוסטים

עדכונים אחרונים מהבלוג

נגישות